سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 91/8/7 | 12:11 عصر | نویسنده : سید کامبیز لطیف عقیلی
شهر کلوخی
سفر به سرزمین کلوت‌ها،‌ شبیه‌به سفر به کره مریخ است، هرچند شبیه‌ترین نقطه ایران به مریخ، کوه‌های مریخی در چابهار است؛ سفر به کلوت تجربه بی‌نظیری را در میان سکوت و باد‌های کویرلوت برای‌تان مهیا می‌کند.

هفت صبح: سفر به سرزمین کلوت‌ها،‌ شبیه‌به سفر به کره مریخ است، هرچند شبیه‌ترین نقطه ایران به مریخ، کوه‌های مریخی در چابهار است؛ سفر به کلوت تجربه بی‌نظیری را در میان سکوت و باد‌های کویرلوت برای‌تان مهیا می‌کند

شهری خالی از سکنه در بیابان لوت که در آن نه گیاهی حق روییدن دارد و نه حتی باکتری حق حیات! هیچ موجود زنده‌ای را در این شهر نمی‌یابی. اینجا بزرگ‌ترین شهر کلوخی دنیا و بسیار شبیه به کره مریخ در زمین است. با ماه همراه شوید تا برای دیدن هنر معمار طبیعت به محل کلوت‌ها سفر کنیم.
در فاصله 40 کیلومتری شمال شرقی شهداد کرمان، بزرگ‌ترین پدیده طبیعی و کلوخی دنیا و نیز منحصر به فردترین عارضه کویر قرار دارد که از دور به شهری بزرگ با ساختمان‌های کوتاه و بلند می‌ماند. این ابرشهر کلوخی 80 کیلومتر عرض، 145 کیلومتر طول و بیش از 11 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. به طور کلی کلوت سرزمینی سوزان و عاری از هر گونه حیات با گرمایی حدود 70 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است. کویر با همه وسعت، خاک و ماسه‌اش، با خورشید و آسمانش و نقش‌های چشم‌نوازش یک مرکز پژوهشی بزرگ به شمار می‌رود.

منبع : مجله برترینها




  • فارسی بوک | ماه موزیک | راه بلاگ